ICT-beheer uitbesteden? 10 goede redenen!

ICT-Beheer uitbesteden

ICT-beheer uitbesteden is voor organisaties die hun beheer altijd intern gehouden hebben, vaak een moeilijke beslissing. Toch kan een uitbesteding van ICT-beheer uw organisatie veel voordelen opleveren. Onze 20 jaar ervaring in het leveren van ICT-beheer stelt ons in staat om te komen tot de 10 belangrijkste redenen om ICT-beheer uit te besteden. Deze 10 redenen kunnen u helpen in uw overweging of  ICT-beheer uitbesteden wel de juiste keuze is voor uw organisatie.

#1: Focus op uw business

We snappen bij For All IT dat tijd kostbaar is. Deze moet u daarom besteden aan zaken waar u goed in bent en dat is het runnen van uw bedrijf. Zorgen over uw ICT-omgeving horen hier dus niet bij.

Door het uitbesteden van uw ICT-beheer heeft u minder stress en meer tijd om u te focussen op uw core business.

#2: Gebrek aan interne kennis

Elke onderneming maakt tegenwoordig gebruik van IT-systemen en is hier ook vaak afhankelijk van. Echter is het vaak niet haalbaar voor een kleine organisatie om een volwaardige ICT-beheerder full time of zelfs parttime in huis te halen. Dit heeft als nadeel dat bij storingen altijd moet worden uitgeweken naar een dure noodmaatregel.

Het voordeel van het uitbesteden van uw ICT-beheer is dat er altijd een beroep gedaan kan worden op de ICT Servicedesk waar gekwalificeerde ICT-experts werkzaam zijn. Zo is er altijd een expert die beschikbaar is wanneer dat nodig is.

#3: Verhoog de productiviteit van uw medewerkers

We zien in de praktijk dat organisatie die hun IT-beheer intern hebben, voornamelijk bezig zijn met het oplossen van kleine IT-problemen en denken hier profijt van te hebben. In de realiteit pakt dit anders uit. Medewerkers kunnen zich niet focussen op eigen werkzaamheden doordat ze geconfronteerd worden met IT-vragen en problemen. Het gevolg is dat de productiviteit daalt.

Bij uitbesteding van ICT-beheer kunnen uw medewerkers contact opnemen met een ICT Servicedesk die kunnen helpen met technische vragen. Zij kunnen de diagnose van het probleem vrij snel maken en zo het probleem snel oplossen. Dit betekent een snellere oplossing, minder tijdsverlies door storingen en hogere productiviteit doordat medewerkers zich volledig kunnen focussen op hun eigen werkzaamheden.

#4: Toegang tot extra diensten en oplossingen

ICT-beheer gaat verder dan het draaiende houden van bestaande infrastructuur. We zien dat veel organisaties (meer) bijkomende vragen hebben. Veel voorkomende vragen zijn met name: Is mijn ICT klaar voor de toekomst? Hebben we een disaster recovery plan nodig? Moeten we niet meer ondersteuning bieden aan een steeds mobieler wordende medewerkers? Hoe verlagen we de print- en telecomkosten? Hebben we een informatiebeveiligingsbeleid nodig? Wat is voor ons een geschikte telefonieoplossing?

Een goede externe ICT-beheerder heeft kennis en ervaring van het volledige speelveld van ICT. Ze begrijpen uw behoeftes en kunnen aanvullende diensten aanbieden en u adviseren.

#5: Altijd de beschikking over de nieuwste technologie

Technologische ontwikkelingen volgen elkaar in snel tempo op. In de praktijk zien we dat veel organisaties nog gebruik maken van verouderde technieken, doordat zij niet op de hoogte zijn van nieuwe producten, software updates of applicaties.

Een goede ICT-beheerder beschikt over meerdere partnerschappen met toonaangevende bedrijven in verschillende industrieën, zoals HP, Microsoft en Cisco. Hierdoor is hij maar ook u altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen

#6: Problemen vroegtijdig signaleren

Problemen worden opgemerkt wanneer er hinder wordt ervaren door de gebruikers. Op dat moment wordt er pas actie ondernomen en gekeken naar een oplossing.

Een externe ICT-beheerder kan problemen voorkomen door geavanceerde monitoringsoftware te gebruiken. Hiermee zijn ze in staat meerdere IT-netwerken automatisch te monitoren en u te waarschuwen wanneer er zich een dreiging voortdoet. Hierdoor kan er vroegtijdig worden ingegrepen en kan downtime voorkomen worden.

#7: Support ondersteuning in noodgevallen

Het kan zijn dat u te maken krijgt met een noodgeval waardoor uw hele bedrijf stil ligt. Want elke minuut kost geld. In dit soort gevallen is adequaat handelen met de juiste expertise noodzakelijk voor een snel herstel.

Wanneer uw ICT-beheer uitbesteed krijgt u toegang tot jarenlange ervaring en expertise op alle speelvelden van ICT. Een ICT-beheerder is namelijk bekend met veel problemen en kunnen de juiste acties uitvoeren om u weer online te krijgen, zodat u kunt doen waar u goed in bent.

#8: Bespaar kosten

Een salaris van een gemiddelde interne IT-manager bedraagt al gauw €40,000,-. Hierbij is nog geen rekening gehouden met aanvullende kosten zoals rekruting, training om kennis op pijl te houden en bonusregeling. Deze luxe is voor veel kleine organisaties niet weggelegd.

Het alternatief, waarbij de organisatie hoge kosten riskeert bij een downtime en waarbij niet-gekwalificeerde medewerkers problemen die ze niet begrijpen trachten op te lossen, is echter even funest voor de organisatie.

Bij een uitbesteding van ICT-beheer hoeft u niet zelf te investeren in rekruting en training. Uw ICT-beheerder heeft gekwalificeerd personeel waar u toegang tot hebt. Naast deze toegang hebt u een overzicht wat uw maandelijkse kosten zijn waardoor u beter kunt budgetteren. Resultaat: de totale kosten van ICT zullen fors lager zijn op jaarbasis.

#9: Aanvulling op interne kennis

Een aantal organisaties beschikken momenteel over een interne ICT-beheerder of iemand die hier de verantwoordelijk voor neemt naast zijn normale werkzaamheden. Echter, de organisatie is wel afhankelijk van deze persoon als het gaat om de continuïteit van de organisatie. Wat gebeurd er bijvoorbeeld wanneer er een storing optreedt en deze medewerker is op vakantie of ziek. Wat als er meerdere storingen tegelijkertijd optreden? Of wat als er een probleem voordoet waar kennis te kort schiet om het probleem snel op te lossen?

Bij uitbesteding van uw ICT-beheer heeft u deze problemen niet. Er is namelijk altijd een team van experts beschikbaar. Ze kunnen dus te allen tijde op een professionele manier ondersteuning bieden aan uw huidige IT-medewerker. U kunt ook kiezen voor IT-detachering, waarbij u tijdelijk beroep doet op een externe IT-beheerder.

#10: Eigen IT-personeel aannemen

Wellicht heeft uw organisatie overwogen een eigen IT-medewerker in dienst te nemen. Maar wanneer u geen technische achtergrond hebt, wordt het lastig beoordelen wie nu geschikt is voor uw business. Rekruting is lastig en tijdrovend. Overrompeld worden met technisch jargon kan van invloed zijn op uw beslissing. Dit kan nadelig uitpakken en er voor zorgen dat u een dure beslissing maakt.

Wanneer u ICT-beheer uitbesteed heeft u deze zorgen niet. U heeft altijd toegang tot een gekwalificeerd team ICT-experts.

ICT-beheer uitbesteden?

For All IT heeft veel ICT-professionals in huis waardoor we aan iedere vraag kunnen voldoen. Zowel op het gebied van beschikbaarheid, kennis, ervaring en continuïteit. U hoeft geen grote organisatie te hebben om uw ICT-beheer uit te besteden. Het uitbesteden is tevens lonend voor een MKB-bedrijf met enkele medewerkers. Tegen lage kosten per maand bent u zeker van een professioneel systeembeheer. Wij verzekeren u continuïteit en kwaliteit. Neem contact met ons op voor meer informatie over het uitbesteden van uw ICT-beheer.