Jan Doets: FSM toegepast op software en IT-infrastructuur

Full Service Monitroing toegepast Jan Doets

Jan Doets is inmiddels 35 jaar specialist en marktleider in vakanties naar Amerika en Canada! Jan Doets organiseert autorondreizen, campervakanties, stedentrips, golfvakanties, cruise vakanties en meer.

“For All IT heeft een 24/7 full service monitoring met succes toegepast op de huidige reserveringsapplicatie van Jan Doets, waardoor niet alleen de beschikbaarheid van de reserveringsapplicatie is toegenomen maar daarmee ook de tevredenheid van Jan Doets”

De wens

Begin 2016 heeft zich een ernstig incident voorgedaan met de reserveringsapplicatie. Door een fout was de reserveringsapplicatie(Columbus) tijdelijk niet beschikbaar voor de werknemers.

Dit probleem heeft ervoor gezorgd dat medewerkers geen boekingen van klanten konden invoeren in het systeem en reserveringen handmatig gemaakt moesten worden. Dit heeft tot ophoping in arbeid en overuren gezorgd en vertraging in het informeren van klanten dat hun droomreis geboekt was.
Jan Doets heeft For All IT gevraagd, hoe dit soort problemen in de toekomst voorkomen kunnen worden.

Onze oplossing

Om tot een goede oplossing te komen heeft For All IT eerst een analyse uitgevoerd op de software en IT-infrastructuur van Jan Doets.
Uit deze analyse is naar voren gekomen dat er geen controlesysteem aanwezig was op het moment dat de reserveringsapplicatie niet meer functioneerde. Hierdoor was Jan Doets niet in staat dit vroegtijdig te signaleren.
Om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen heeft For All IT, Jan Doets geadviseerd om een 24/7 full service monitoring van applicatiesoftware en infrastructuur(website) toe te passen om de up-time van de systemen te verbeteren.

Het resultaat

Na implementatie van de 24/7 full service monitoring op de software en infrastructuur(website) worden nu mogelijke problemen vroegtijdig gesignaleerd en opgelost. Je kunt hier bijvoorbeeld denken aan het vol raken van de database, het signaleren van fouten in back ups en database, het niet functioneren van de website, congestie en crash van de reserveringsapplicatie.

Door deze preventieve aanpak is For All IT er in geslaagd een betere beschikbaarheid van de reserveringsapplicatie te realiseren en is in staat sneller in te spelen op eventuele problemen in de toekomst.

For All IT heeft met deze oplossing Jan Doets ontzorgt op het gebied van ICT. Jan Doets is nu in staat zich volledig te focussen op hun core business.

Martijn Tanger General Manager van Jan Doets

Wij hebben gekozen voor For All IT en FSM omdat wij ontzorgd willen zijn en een 100% beschikbaarheid van ons reserveringssysteem als noodzaak zien. Zoals wij onze klanten gemak en zekerheid bieden, vinden wij op onze beurt dit ook bij For All IT terug.
Wij hebben gekozen voor een hogere mate van preventie die For All IT ons kan leveren. Zodoende kunnen wij ons focussen op waar wij goed in zijn: droomreizen verzorgen naar de USA en Canada.

Meer weten?

Wilt u weten wat de 24/7 full service monitoring van For All IT voor uw organisatie kan betekenen? Neem contact met ons op voor een kennismaking.