De 7 grootste IT-ergernissen binnen het notariaat

IT-ergernis Trage software nummer 1 binnen het notariaat

We zitten het grootste gedeelte van onze werkdag achter de pc. Regelmatig hebben we last van vervelende ICT-problemen. U bent niet de enige! We zijn maar liefst 8% van onze dagelijkse werktijd kwijt aan slecht functionerende ICT. Medewerkers ergeren zich het meest aan de traagheid of responstijd van software. Naast trage reactietijd van software, stoort menig notariële werknemer zich aan de snelheid van het internet, gevolgd door de verouderde apparatuur waarmee gewerkt wordt. Met onze ervaring en gesprekken met mensen uit het notariaat zijn wij gekomen tot de 7 IT-ergernissen binnen het notariaat.

De 7 grootste IT-ergernissen binnen het notariaat zijn:

#1. Trage software

De grootste IT-ergernis binnen het notariaat is de traagheid of reactietijd van specifieke notaris software, bestaande uit verschillende applicaties. Traagheid wordt met name ondervonden bij het opstellen of opmaken van aktes.    

#2. Trage pc

De snelheid van een pc laat vaak te wensen over. De ergernis zit met name in de lange opstarttijd en de snelheid waarmee gewerkt wordt.  

#3. Langzaam internet

Langzame of slechte internetverbindingen worden zeker genoemd als storende factor tijdens het werk.  Vanzelfsprekend is in deze tijd van digitaal werken een snelle, betrouwbare en veilige verbinding essentieel.

#4. Internetstoring

Steeds meer notariskantoren gaan in de cloud werken. Een internetstoring is funest voor de productiviteit. Dit gebeurd niet dagelijks maar is er een storing dan staat de praktijk stil.

#5. Verouderde apparatuur

Notaris applicaties die vastlopen of niet goed werken op oude hardware is ook een grote ergernis.

#6. Printerverstoring

De printer is erg belangrijk binnen het notariaat. Dagelijks wordt veel gebruik gemaakt van de printer bij het behandelen van aktes. Het niet kunnen printen door het vastlopen van papier of uitval wordt als hinderlijk ervaren en beïnvloedt in negatieve zin de productiviteit van medewerkers.

#7. Communicatie helpdesk

Wanneer er hardware- en softwareproblemen zich voordoen wordt er contact opgenomen met de helpdesk. Een helpdesk zonder keuzemenu en waar u direct geholpen wordt is van essentieel belang om productief te blijven. Menig Helpdesk schiet hier tekort en wordt daarom als ergernis gezien.

Wilt u ook productief kunnen werken?

Productief kunnen werken is in uw business erg belangrijk. Kostbare tijd aan IT- problemen besteden hoort daar niet bij. U wilt geen ICT-problemen, u wilt dat ICT altijd, snel en veilig werkt. In samenwerking met mensen uit het notariaat hebben wij de complete innovatieve juridische werkplek ontwikkeld. Niet alleen ontwikkeld maar ook uitvoerig getest met een aantal toonaangevende notariskantoren. Bekijk hier wat de juridische werkplek voor u kan betekenen.

Deze maand mogen wij weer 2 notariskantoren verwelkomen die gebruik maken van deze juridische innovatieve werkplek.

Van Solkema notaris
Notariskantoor Jaquet